Середа, 19.09.2018, 16:25 ··· Адміністрація сайту: ··· +380677569831 ··· dun@at.ua ···Facebook ···
перейти на головну сторінку
Бізнес-каталог Оголошення Новини Коментарі Фото Відео Веб-камери Форум Довідка Реклама
··· Реєстрація ··· ··· Вхід ··· ··· RSS ···
Меню сайту
Меню розділу
Надзвичайні події
Невдоволення та протести
Новини Держадміністрації
Новини Районної ради
Новини Міської ради
Новини Сільських рад
Новини Держслужби з НС
Новини МВС, Прокуратури
Новини Виконавчої служби
Новини Держпродспоживслужби
Новини Соціальних служб
Новини Комунальних служб
Новини Податкової
Новини Пенсійного
Новини Гром. ради при РДА
Правова допомога
ГО "Контроль громади"
Конкретні справи О. Гереги
Свята та урочисті заходи
Вибори та політика
Економіка та розвиток
Міжнародна співпраця
Медицина та здоров'я
Освіта, Культура, Релігія
Про наших людей
Єврореволюція
АТО
Спорт
Сільгосптехніка
Відеоновини ФНБ
Статистика
Онлайн всього: 19
Гостей: 18
Користувачів: 1
Вхід на сайт
Пошук по сайту
 
Головна » 2018 » Серпень » 17 » Щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання
П`ятниця, 17.08.2018, 14:52
Щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання

   03.07.2018 Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання», який набирає чинності з 28.08.2018 

Зміни до Сімейного кодексу України

   За новою редакцією частини п’ятої статті 157 Сімейного кодексу України (далі - СК) змінено правила виїзду дитини за кордон.
Згідно зі змінами, зокрема, той із батьків, з яким за рішенням суду визначено або висновком органів опіки та піклування підтверджено місце проживання дитини, крім того з батьків, до якого застосовуються заходи примусового виконання рішення про встановлення побачення з дитиною та про усунення перешкод у побаченні з дитиною, самостійно вирішує питання тимчасового виїзду за межі України на строк, що не перевищує одного місяця, з метою лікування, навчання, змагання та інших визначених заходів.
Водночас положення цієї статті передбачають можливість виїзду дитини за кордон на строк до одного місяця та більше у разі:
1) наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за чотири місяці, підтвердженої довідкою про наявність заборгованості зі сплати аліментів;
2) наявності заборгованості зі сплати аліментів, підтвердженої довідкою про наявність заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три місяці, якщо аліменти сплачуються на утримання дитини з інвалідністю чи тяжко хворої дитини (за відповідним переліком захворювань), що підтверджується відповідними документами за встановленою формою.
Крім того, передбачається надання права тому з батьків, хто не проживає з дитиною, і не має заборгованості за аліментами, звернутися до суду і за спрощеною процедурою отримати дозвіл на виїзд з дитиною за кордон без згоди іншого з батьків, якщо він її не надав протягом 10 днів.
Довідка про наявність заборгованості зі сплати аліментів видається органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем протягом трьох робочих днів та дійсна протягом одного місяця з дня її видачі.
Форма довідки встановлена додатком 16 до Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 № 512/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 29.09.2016 № 2832/5), зареєстрованої в Мін’юсті 30.09.2016 за № 1302/29432.
Окремо слід зазначити, що змінами до статті 182 СК передбачено, що розмір аліментів має бути необхідним та достатнім для забезпечення гармонійного розвитку дитини. Мінімальний гарантований розмір аліментів на одну дитину не може бути меншим, ніж 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.
Судом може бути присуджений мінімальний рекомендований розмір аліментів у разі достатності заробітку (доходу) платника аліментів, який на одну дитину становить розмір прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.
Необхідно звернути увагу на те, що відповідно до змін до частини першої статті 194 Сімейного кодексу України, аліменти можуть бути стягнуті за виконавчим листом за минулий час, але не більш як за десять років, що передували пред'явленню виконавчого листа до виконання (попередня редакція передбачала три роки).

Якщо за виконавчим документом, пред'явленим до виконання, утримання аліментів не проводилося у зв'язку з розшуком боржника, стягнення аліментів має здійснюватись за весь період незалежно від установленого десятирічного строку та досягнення повноліття особою, на утримання якої присуджені аліменти.

Зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності неплатника аліментів

Змінами передбачено, що відповідний орган місцевого самоврядування визначає окрім виду суспільно-корисних робіт також перелік об’єктів, на яких порушники повинні виконувати ці роботи (ст. 311 КУпАП ).
З метою захисту дітей з інвалідністю чи тяжко хворих дітей (за відповідним переліком захворювань) зменшено сукупний розмір заборгованості за несплату аліментів до трьох місяців для призначення суспільно корисних робіт. У разі вчинення повторного протягом року адміністративного правопорушення, пов’язаного з несплатою аліментів, передбачено застосування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт на строк від двохсот сорока до трьохсот шістдесяти годин (стаття 183 КУпАП).
Встановлено адміністративну відповідальність щодо осіб, які ухиляються від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт, та передбачено адміністративне стягнення у виді адміністративного арешту строком до 10 діб (стаття 183-2 КУпАП), а змінами до Кримінального кодексу України встановлено кримінальну відповідальність у разі злісного ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт, та передбачено покарання у виді позбавлення волі строком до двох років (стаття 389-2 КК).
Водночас, редакцією частини дванадцятої статті 71 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що у разі наявності в діях боржника ознак адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 183 і КУпАП, державний виконавець складає протокол про адміністративне правопорушення та надсилає його для розгляду до суду за місцезнаходженням органу державної виконавчої служби.
З огляду на це, з урахуванням нової редакції статті 183 і КУпАП, державні виконавці складають протокол про адміністративне правопорушення у разі:
1) несплати боржником аліментів на утримання дитини, одного з подружжя, батьків або інших членів сім’ї, що призвело до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання;
2) несплати боржником аліментів на утримання дитини з інвалідністю, дитини, яка хворіє на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет І типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, або на утримання дитини, яка отримала тяжкі травми, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що призвело до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три місяці з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання;
3) повторного протягом року вчинення правопорушення, передбаченого частинами першою або другою статті 183 і КУпАП.
Під повторним вчиненням правопорушення слід розуміти невжиття особою заходів щодо сплати аліментів протягом двох місяців з дня відбуття адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт, призначеного з підстав, передбачених статтею 183 і КУпАП.

Зміни до Закону України «Про виконавче провадження»

Закон України «Про виконавче провадження» доповнено новою статтею 64і, якою встановлюється порядок виконання рішень про встановлення побачення з дитиною або усунення перешкод у побаченні.
Необхідно звернути увагу на те, що стягувані за виконавчими документами про встановлення побачення з дитиною або усунення перешкод у побаченні з дитиною звільняються від сплати авансового внеску.
Виконання рішення про встановлення побачення з дитиною полягає у забезпеченні боржником побачень стягувача з дитиною в порядку, визначеному рішенням.
У постанові про відкриття виконавчого провадження державний виконавець зазначає про необхідність виконання боржником рішення шляхом забезпечення побачень стягувача з дитиною в порядку, визначеному рішенням.
В подальшому здійснюється перевірка виконання боржником цього рішення у час та місці побачення, визначених рішенням, а у разі якщо вони рішенням не визначені, то перевірка здійснюється у час та місці побачення, визначених державним виконавцем.
Необхідно зазначити, що при визначені часу та місця побачення з дитиною державний виконавець повинен враховувати позицію сторін виконавчого провадження та інтереси дитини. Для цього державний виконавець одночасно із винесенням постанови про відкриття виконавчого провадження надсилає виклик сторонам з метою визначення часу та місця побачення.
У разі якщо сторона виконавчого провадження не з’явилася у визначений у виклику час до державного виконавця та письмово не повідомила державного виконавця про зручний для неї час та місце проведення побачення з дитиною, то державний виконавець може визначити час та місце такого побачення без врахування позиції відповідної сторони виконавчого провадження.
У разі невиконання без поважних причин боржником рішення державний виконавець складає акт та виносить постанову про накладення на боржника штрафу у розмірі, визначеному частиною першою статті 75 цього Закону. У постанові зазначаються вимога виконувати рішення та попередження про кримінальну відповідальність
Особливості виконання рішень зазначеної категорії полягають також в тому, що у разі повторного невиконання без поважних причин боржником рішення державний виконавець окрім заходів, передбачених Законом України «Про виконавче провадження» (штрафні санкції та надіслання до органу досудового розслідування повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення) також застосовує до боржника додаткові заходи примусового характеру.
А саме: державний виконавець звертається з поданням про тимчасове обмеження боржника у праві виїзду за межі України до суду за місцезнаходженням органу державної виконавчої служби, виносить вмотивовану постанову про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві керування транспортними засобами.
При цьому, при винесенні постанови про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві керування транспортними засобами державний виконавець повинен враховувати, що встановлення такого обмеження не може бути застосовано в разі: якщо це позбавляє боржника основного законного джерела засобів для існування; використання боржником транспортного засобу у зв’язку з інвалідністю чи перебуванням на утриманні боржника особи з інвалідністю І, II групи, визнаної в установленому порядку, або дитини з інвалідністю; проходження боржником строкової військової служби, військової служби за призовом осіб офіцерського складу, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період або якщо боржник проходить військову службу та виконує бойові завдання військової служби у бойовій обстановці чи в районі проведення антитерористичної операції; розстрочення або відстрочення сплати заборгованості за аліментами у порядку, встановленому законом.
Необхідно також звернути увагу на те, що відомості про боржника за рішенням про встановлення побачення з дитиною та про усунення перешкод у побаченні з дитиною вносяться до Єдиного реєстру боржників одночасно з винесенням постанови про накладення штрафу на боржника (абз.2 ч.5 ст.9 Закону).
Якщо рішення боржником виконано, виконавець складає акт та виносить постанову про закінчення виконавчого провадження.
Водночас, якщо після закінчення виконавчого провадження з виконання рішення про встановлення побачення з дитиною боржник у подальшому перешкоджає виконанню, стягувач має право звернутися до державного виконавця із заявою про відновлення виконавчого провадження. В такому випадку державний виконавець повинен відновити виконавче провадження у встановленому порядку та здійснити заходи, передбачені статтею 64 і Закону.
У разі відновлення виконавчого провадження за рішенням про встановлення побачення з дитиною та про усунення перешкод у побаченні з дитиною, відомості про боржника вносяться до Єдиного реєстру боржників одночасно з винесенням постанови про накладення штрафу на боржника.

Особливості виконання судових рішень про стягнення аліментів

Згідно зі змінами до статті 26 цього Закону від сплати авансового внеску при примусовому виконанні рішень звільнятимуться стягувані не лише за рішеннями про стягнення аліментів, а й за рішеннями про стягнення додаткових витрат на дитину, стягнення неустойки (пені) за прострочення сплати аліментів, стягнення суми індексації аліментів.
Змінами до статті 71 Закону передбачено, зокрема, що виконавець стягує з боржника аліменти у розмірі, визначеному виконавчим документом, але не менше мінімального гарантованого розміру, передбаченого Сімейним кодексом України, (не може бути меншим ніж 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку).
Звертаємо увагу, що також змінами передбачено зменшити до чотирьох місяців суму сукупної заборгованості зі сплати аліментів для винесення державним виконавцем постанов про встановлення тимчасових обмежень боржника у праві виїзду за межі України, у праві керування транспортними засобами, у праві користування зброєю та у праві полювання.
А також встановлено, що у разі якщо аліменти сплачуються на утримання дитини з інвалідністю та тяжко хворих дітей (за відповідним переліком захворювань), постанови виносяться державним виконавцем за наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три місяці.

Приймаючи рішення про винесення постанов, передбачених частиною дев’ятою статті 71 Закону, державний виконавець має враховувати, що відповідно до частини четвертої статті 11 Закону, яка викладена у новій редакції, строк обчислення заборгованості зі сплати аліментів для застосування заходів, передбачених пунктами 1-4 частини дев’ятої, частиною чотирнадцятою статті 71 цього Закону, обчислюється з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання.
Окремо необхідно звернути увагу на порядок стягнення виконавчого збору за виконавчими документами про стягнення аліментів.
Перш за все необхідно зазначити, що державний виконавець нараховує виконавчий збір за наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за дванадцять місяців.
Виконавчий збір нараховується із суми заборгованості, визначеної у розрахунку заборгованості зі сплати аліментів.
Оскільки відомості про проведення всіх виконавчих дій та прийняття процесуальних рішень обов’язково вносяться виконавцем до Автоматизованої системи виконавчого провадження, розрахунок нарахування виконавчого збору державний виконавець також повинен здійснювати у цій Системі.
У подальшому державний виконавець зобов’язаний нараховувати виконавчий збір щомісяця у розмірі 10 відсотків суми заборгованості із сплати аліментів залежно від розміру простроченого щомісячного аліментного платежу (у розрахунку виконавцям рекомендується зазначати дані щодо періоду (місяц/рік), сукупного розміру заборгованості зі сплати аліментів/розміру простроченого щомісячного аліментного платежу; суму нарахованого виконавчого збору та суму сукупного розміру нарахованого виконавчого збору).
Постанова про стягнення виконавчого збору за виконавчими документами про стягнення аліментів виноситься державним виконавцем після погашення заборгованості зі сплати аліментів у повному обсязі або у разі повернення виконавчого документа стягувану чи закінчення виконавчого провадження на підставі розрахунку про його нарахування.
Крім того запроваджується додатковий захід примусу до неплатників аліментів - нарахування штрафів за наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за 1 рік (20% від суми заборгованості зі сплати аліментів), за 2 роки (30% від суми заборгованості зі сплати аліментів), за 3 роки (50% від суми заборгованості зі сплати аліментів).
У подальшому постанова про накладення штрафу у розмірі 20%, виноситься виконавцем у разі збільшення розміру заборгованості боржника на суму, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за один рік.
При цьому необхідно звернути увагу на те, що стягнуті суми штрафів перераховуються стягувану.
У разі наявності в діях боржника ознак адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 183 і КУпАП, державний виконавець складає протокол про адміністративне правопорушення та надсилає його для розгляду до суду за місцезнаходженням органу державної виконавчої служби.
Стосовно видачі довідок повідомляється, що довідка про наявність заборгованості зі сплати аліментів видається органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем на вимогу стягувана протягом трьох робочих днів у випадках, встановлених законом. Довідка про наявність заборгованості зі сплати аліментів дійсна протягом одного місяця з дня її видачі.
Форма довідки встановлена додатком 16 до Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 № 512/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 29.09.2016 № 2832/5), зареєстрованої в Мін’юсті 30.09.2016 за № 1302/29432.
Інші зміни до Закону України «Про виконавче провадження», інших законів стосуються узгодження між собою та іншими законами норм, врегулювання проблемних питань, які виникають у процесі примусового виконання рішень, удосконалення процедури примусового виконання рішень, зокрема:
1) Законом удосконалено та узгоджено між собою положення Законів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань», «Про нотаріат», «Про виконавче провадження», «Про дорожній рух» з метою недопущення відчуження майна боржником, внесеним до Єдиного реєстру боржників, зокрема, за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці;
2) відповідно до змін, які пропонується внести до Законів України «Про банки і банківську діяльність», «Про Національний банк України», «Про виконавче провадження», запроваджується автоматизований арешт коштів боржника за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів в порядку, визначеному Міністерством юстиції за погодженням з Національним банком України. Також встановлено обов’язок банків, у разі відкриття рахунку на ім’я фізичної особи, внесеної до Єдиного реєстру боржників, у тому числі через відокремлені підрозділи банку, або закриття рахунку такою особою, повідомляти про це зазначений у Єдиному реєстрі боржників орган державної виконавчої служби або приватного виконавця у день відкриття або закриття рахунку;
3) розширено перелік категорій осіб, які звільняються від сплати авансового внеску, зокрема, за рішенням про стягнення заборгованості зі сплати аліментів, додаткових витрат на дитину, неустойки (пені) за прострочення сплати аліментів, суми індексації аліментів, встановлення побачення з дитиною або усунення перешкод у побаченні з дитиною;
4) удосконалено процедуру стягнення виконавчого збору, зокрема, постанова про стягнення виконавчого збору виноситься державним виконавцем одночасно із постановою про відкриття виконавчого провадження (крім стягнення аліментів), виконавчий збір стягується у розмірі 10% від суми, що підлягає примусовому стягненню, поверненню, або вартості майна боржника, що підлягає передачі стягувачу за виконавчим документом, заборгованості із сплати аліментів;
5) встановлено обов’язок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, фізичних осіб - підприємців, які здійснюють відрахування із заробітної плати, пенсії, стипендії та інших доходів боржників перераховувати кошти на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби, рахунок приватного виконавця (раніше редакція передбачала перерахування коштів стягувачу); та щомісяця надсилати виконавцю звіт про здійснені відрахування та виплати за формою, встановленою Мін’юстом (в попередній редакції статті - щокварталу).
6) встановлено строки перерахування виконавцем коштів стягувачу - не пізніше наступного робочого дня з дня надходження таких коштів на депозитний рахунок органу державної виконавчої служби, рахунок приватного виконавця.

Начальник Дунаєвецького районного відділу ДВС Кравченко Т.О.
Категорія: Новини Виконавчої служби | Переглядів: 194 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вибачте, додавати коментарі можуть лише авторизовані користувачі сайту.
Будь-ласка, зареєструйтесь, або увійдіть на сайт.
РЕЄСТРАЦІЯ / ВХІД
Ділові Дунаївці © 2009-2018