П`ятниця, 21.07.2017, 21:32 ··· Адміністрація сайту: ··· Київстар, Viber: +380 67 7569831 ··· E-mail: dilodun@gmail.com ···
перейти на головну сторінку
Бізнес-каталог Оголошення Новини Коментарі Фото Відео Веб-камери Форум Довідка Реклама
··· Реєстрація ··· ··· Вхід ··· ··· RSS ···
Меню сайту
Меню розділу
Надзвичайні події
Невдоволення та протести
Новини Держадміністрації
Новини Районної ради
Новини Міської ради
Новини Сільських рад
Новини Держслужби з НС
Новини МВС, Прокуратури
Новини Соціальних служб
Новини Комунальних служб
Новини Податкової
Новини Пенсійного
Новини Гром. ради при РДА
Правова допомога
ГО "Контроль громади"
Конкретні справи О. Гереги
Свята та урочисті заходи
Вибори та політика
Економіка та розвиток
Міжнародна співпраця
Медицина та здоров'я
Освіта, Культура, Релігія
Про наших людей
Єврореволюція
АТО
Спорт
Сільгосптехніка
Відеоновини ФНБ
Статистика
Онлайн всього: 18
Гостей: 16
Користувачів: 2
Вхід на сайт
Пошук по сайту
 
Головна » 2017 » Лютий » 27 » Голова Дунаєвецької РДА відзвітував про роботу у 2016 році
Понеділок, 27.02.2017, 00:18
Голова Дунаєвецької РДА відзвітував про роботу у 2016 році
Натисніть на зображення для запуску перегляду відео

   23 лютого 2017 року у залі засідань районної державної адміністрації пройшов публічний звіт голови райдержадміністрації О.Бернашевського про результати роботи Дунаєвецької районної державної адміністрації у 2016 році на який були запрошені представників громадських об’єднань, організацій роботодавців, професійних спілок, некомерційних організацій, експертів відповідних галузей і засобів масової інформації а також керівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Після закінчення доповіді О.Бернашевського всі бажаючі мали можливість задати питання та надати свої зауваження щодо даного звіту.
 

   Публічний звіт голови райдержадміністрації Олександра Бернашевського про результати роботи Дунаєвецької районної державної адміністрації у 2016 році.

   Дунаєвецька районна державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на підвідомчій території. На території району забезпечується виконання Конституції, Законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади. Не зважаючи на негативний вплив на економічну та політичну стабільність в країні через втручання зовнішнього агресора, проведення антитерористичної операції в східних регіонах України та інших чинників, у районі досягнуто ряд позитивних зрушень у реальному секторі економіки та розв`язанні соціальних проблем.

   Слід наголосити, що виконання повноважень районної державної адміністрації були спрямовані на всебічне задоволення прав і свобод громадян, їх матеріальних та духовних запитів, виконання програмних документів, у т.ч. Програми економічного і соціального розвитку району на 2016 рік.
   Основні напрями роботи райдержадміністрації ґрунтуються на принципах втілення в життя реформ, ініційованих Президентом України Петром Порошенком, їх практичної реалізації на місцях, виконання заходів Стратегії регіонального розвитку Хмельницької області на 2011 – 2020 роки, поставлених завдань головою Хмельницької облдержадміністрації Корнійчука Олександра Олександровича.
Аналіз ситуації та стану справ дав можливість намітити плани короткотермінові, поточні та стратегічного характеру, в подальшому винайдено оптимальні варіанти та розподіл ресурсів для їх виконання.
А тому, постали основні завдання та пріоритети у діяльності:
По – перше – пошук інвесторів для розширення галузей ефективного виробництва, в окремих випадках його відновлення;
По – друге – формування надходжень до бюджету для повноцінного розвитку об’єднаних територіальних громад
По – третє – розвиток сільських територій;
В -четверте – налагодження якісного функціонування закладів соціальної сфери та соціального захисту людей.
Звичайно, що ці напрямки стали базовою основою для визначення похідних показників розвитку, наповнення їх формуючими складовими.
Саме це і стало пріоритетом в діяльності управлінь та відділів райдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання.
   Багатопланова організаторська робота постійно знаходила своє відображення в розпорядженнях районної державної адміністрації. Актуальні питання розвитку району розглядались на засіданнях колегії районної державної адміністрації, на нарадах із залученням начальників управлінь і відділів, голів сільських рад та органів місцевого самоврядування, утворених в результаті об’єднання територіальних громад, керівників підприємств, установ та представників громадських організацій району.

   Децентралізація влади
   Результатом плідної роз’яснювальної та організаторської роботи керівництва райдержадміністрації та окремих її управлінь серед жителів району у 2015 році стало утворення 3-х об’єднаних територіальних громад, в яких відбулися вибори.
Дунаєвецький район був одним з перших серед інших, у якому в 2015 році було не просто створено 3 об’єднані територіальні громади, а загалом дотримано рекомендацій щодо їх спроможності. Тому в нас 2 громади є досить великими, як за територією, так і за числом жителів у громаді, а третя, Маківська – сільська і невеликого розміру.
Четверта Смотрицька селищна громада не була утворена в зв’язку із потребою у зміні меж нашого і Чемеровецького районів. Швидше всього до кінця цього року очікується утворення і цієї об’єднаної територіальної громади.

Позитиви децентралізації:
Перший. Вже на стадії прийняття місцевих бюджетів у 2016 році стало помітним посилення автономності бюджетів об’єднаних територіальних громад та значне зростання самих бюджетів новостворених об’єднаних громад у порівнянні із сумою бюджетів громад, що не об’єдналися.
Адже закріплені доходи та спеціалізовані субвенції мають визначені напрями використання, а обсяг власних доходів стає джерелом розвитку та реалізації індивідуальних планів кожної окремої громади.

Відповідно отримано збільшення власних доходів бюджетів ОТГ у розрахунку на 1 жителя відповідної території. При загальному зростанні власних надходжень в середньому більш ніж у два рази, у Маківській громаді таке зростання склало лише 1,5 рази.

При збільшенні надходжень за рахунок перерозподілу зарахування податків, зокрема ПДФО, Дунаєвецька міська об’єднана територіальна громада стала дотаційною лише на 18 %, Дунаєвецька селищна – на 23 %, більш ніж на третину залишилася залежною від державного бюджету Маківська сільська громада.

Другий позитив: Для об’єднаних територіальних громад у державному бюджеті на 2016 рік була передбачена субвенція на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад, з якої область отримала 216 млн. грн. (або 21,6% від загального обсягу субвенції по Україні), а наш район отримав 34 млн. 734 тис. грн. або 16,1 % від обласного обсягу.

Із загального обсягу цієї субвенції освоєно 29 млн.792 тис. грн. (або 85,7%). В основному об’єднані територіальні громади направили зазначені кошти на придбання техніки, на будівництво сміттєсортувального заводу та на впровадження заходів по енергозбереженню.
За результатами річного виконання місцевих бюджетів, ОТГ району в середньому ефективно скористались коштами цієї субвенції, проте не змогли використати цей додатковий ресурс в Маківській ОТГ (і ще є одна така в області – це Гвардійська ОТГ, яка використала на 58 %). Не були використані та повернуті кошти до державного бюджету Маківською сільською об’єднаною територіальною громадою в сумі 4 млн. 515 тис. гривень.

Третій позитив: Слід зазначити, що об’єднаними територіальними громадами багато коштів було направлено на інфраструктурні потреби сільських територій та на спільні потреби громади. Звичайно, що спільні потреби у кожної громади різні, але у всіх тенденція була направлена на зміцнення комунальних підприємств громади, для поширення своїх послуг на всю територію.

Так, міська громада на потреби центральної садиби направила 16% коштів субвенції, тоді як на окремі сільські території – лише 6,8% та більшу частину субвенції на спільні потреби – понад 77%.
У селищній громаді на потреби центральної садиби було використано трохи більший відсоток субвенції – 35,4%, на об’єкти в окремих селах було направлено 12,2% та на спільні потреби було використано понад 52%.
У Маківській громаді з того мізера, що був використаний, на центральну садибу направлено 20 %, на спільні потреби – 80 % коштів.

Негативи децентралізації на даний момент:
– недосконале законодавство, що регулює діяльність ОТГ;
– відсутність впливу виконавчої влади на прийняття законодавчих актів:
– непідготовленість кадрів ОТГ,
– амбіційне відношення голів та депутатів новоутворених органів місцевого самоврядування до виконавчих органів влади.

Поряд з цим слід зауважити, що функції районних державних адміністрацій, як органів виконавчої влади переходять в контролюючі функції, які будуть виражатися в державному нагляді на запобігання правопорушенням у сфері господарської діяльності. Це забезпечується внесеними в кінці 2016 року змінами до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
В загальному районна державна адміністрація здійснює діяльність на досягнення виконання тих завдань і напрямків, які визначені Президентом України.
Хотів би звернути увагу на те, що в умовах скорочення державної підтримки об’єднаних територіальних громад в наступні роки, дуже актуальним стає стимулювання економічного зростання у ОТГ, ефективність якого напряму залежатиме від інвестиційної політики самої громади: яку інфраструктуру вона розвиватиме і як плануватиме використання своєї території.

Економічний розвиток
Інвестиційна діяльність

Створення сприятливого інвестиційного клімату є одним із основних пріоритетів розвитку району. За попередніми підсумками 2016 року всього в економіку району залучено дещо більше 245 млн. грн. інвестицій в основний капітал, що вдвічі більше показника попереднього року. Основну частину капіталовкладень (84%) становлять власні кошти підприємств та організацій.
В 2016 році розпочато будівництво двох сонячних електростанцій на Миньковецькій та Дем’янковецькій території, по яких загальні обсяги капітальних інвестицій за звітний рік попередньо складуть біля 150 млн. грн.
У районі це перші об’єкти альтернативної енергетики з використанням енергії сонця, які реалізовуються інвестором через компанiї «Екотехнік» і на цьому спiвпраця з органiзацiєю нe завершується. Аджe компанiя після введення в дію частини об’єктів готова надавати соціальну допомогу населеним пунктам, де розташовуються об’єкти будівництва. А також здійснювати пiдтримку кeрiвництва району у прагнeннi до створeння потужної eнeргосистeми району, адже вироблeнi кiловати eлeктроeнeргiї поповнюватимуть єдину eнeргeтичну систeму нeзалeжної України.
Також інвестор зацікавлений у виборі ще декількох площ на території нашого району, зокрема підходять колишні господарські двори та інші території, які не використовуються.
В смт Дунаївці товариством «Протеїн Інвест» ведуться роботи по будівництву комплексу для приймання, зберігання та відвантаження зерна. В минулому році здійснювалось будівництво І черги об’єкта, планується встановити лінію переробки і найближчим часом запустити в дію.
У район залучаються кошти державного бюджету на реалізацію соціальних проектів. У 2016 році за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку реалізовувались 2 проекти, подані районною державною адміністрацією (Реконструкція корпусу №2 Смотрицького ДНЗ та реконструкція очисних споруд в м. Дунаївці) на загальну суму 3,1 млн.грн. Крім того було використано 551 тис. грн. з місцевих бюджетів.
Реалізація усіх інвестиційних проектів сприятиме стабілізації економіки району та підвищенню рівня зайнятості населення.

Сільське господарство
Наш район аграрний, тому соціальний та економічний розвиток територіальних громад напряму залежить від розвитку галузі сільськогосподарського виробництва.
Індекс обсягу сільськогосподарського виробництва за січень-грудень 2016 року порівняно з відповідним періодом попереднього року становить 115 % проти 81% за аналогічний період попереднього року. За попередніми даними обсяги виробництва по сільськогосподарських підприємствах становить 376 млн. грн.
У сільському господарстві району здійснюють діяльність 115 підприємств, з них 95 фермерських господарств. У обробітку землекористувачів усіх форм власності знаходиться 69,9 тис. га ріллі.

Обсяг виробництва продукції рослинництва за січень–грудень 2016 року по сільськогосподарських підприємствах збільшено на 21% проти отриманого спаду у 2015 р. на 20 %.
Валовий збір зернових і зернобобових культур у 2016 році становив 211,5 тис. тонн, що на 31,7 тис. тонн більше 2015 року. Середня урожайність зернових становить 65,3 ц/га, що на 3,5 ц/га більше порівняно з 2015 роком. Район по урожайності зернових займає 4 місце в області.
Під урожай 2017 року сільськогосподарськими товаровиробниками району проведено посів озимих культур на площі 18 тис. га, в т.ч. посіяно на зерно 12,7 тис. га озимої пшениці, 4,3 тис. га озимого ріпаку. Проведено підготовку ґрунту на зяб на площі 42,8 тис. га.

У січні – грудні 2016 року індекс обсягу виробництва продукції тваринництва становив 90,6 %, проти 88 % за аналогічний період попереднього року.
По сільськогосподарських підприємствах в порівнянні з відповідним періодом минулого року:
виробництво молока збільшено на 360 тонн або на 8,2 %,
виробництво м’яса зменшилося на 13 % або на 773 тонни;
поголів’я великої рогатої худоби зросло на 3,2%, в т.ч. корів – на 13,4%;
чисельність птиці зменшилася на 1 % і становить 361,5 тис. голів.

Протягом року в галузі тваринництва продовжували успішно реалізовуватися інвестиційні проекти по напрямку розвитку молочного скотарства. В зв’язку з введенням в дію товарно-молочної ферми збільшено поголів’я ВРХ, в тому числі корів, одним з таких господарств, яке займається молочним скотарством в районі, ФГ «Подільська марка» в с.Дем’янківці. В даному господарстві станом на 1 січня 2017 року поголів’я ВРХ збільшено на 150 гол. до 2015 року (нараховується 548 гол., в тому числі 175 корів). В майбутньому керівництво господарства планує збільшити поголів’я корів до 500 голів.
Нарощування поголів’я ВРХ та збільшення середньодобових приростів також відбувається по ТОВ «Дружба 2012» та ФГ «Євроінвест», що суттєво вплине на виробництво молока в районі та виробництво валової продукції в цілому.

У 2016 році власникам земельних часток (паїв) нараховано та виплачено орендної плати на суму 87,3 млн. грн., що в середньому по району становить 6,3% від нормативно грошової оцінки землі. У звітному році селяни отримали на 17,4 млн. грн. більше орендної плати у порівнянні з 2015 роком.

З метою покращення показників розвитку агропромислового комплексу району для керівників та спеціалістів сільськогосподарських підприємств неодноразово проводилися семінари та наради за участю представників наукових закладів щодо проведення сільськогосподарських робіт, отримання додаткового фінансування або товарно-матеріальних цінностей, сплати податків, профорієнтаційної роботи.
За результатами оцінки діяльності агропромислового розвитку за підсумками 2016 року серед 20 районів області район знаходиться в середині і займає 9 місце.
В цьому напрямку вбачаю роботу об’єднаних територіальних громад щодо стимулювання розвитку дрібних сільськогосподарських виробників, які потребують фінансової підтримки шляхом прийняття програм підтримки та розвитку сільських територій. Поскільки великі агрокомплекси вже вийшли на відповідний рівень а фермерські та селянські господарства розвиваються дуже повільно.

Промисловість

Дунаєвеччина має розвинутий промисловий комплекс, який забезпечує суттєві надходження до бюджету, є значним виробником продуктів харчування, окремих товарів легкої промисловості та продукції машинобудування. До основного кола звітуючих промислових підприємств району віднесено 17 підприємств, основні з яких: товариства “Дунаєвецький маслозавод”, “Подільський бройлер”, “Верест”, а також підприємства з дещо нижчими обсягами – ФГ “Подільська марка”, товариства “Тканини Поділля”, “Екоагропостач” та інші.

Індекс виробництва промислової продукції за підсумками 2016 року у порівнянні з попереднім роком склав на 121 % (для порівняння по області – 104,5%), при цьому вироблено продукції в діючих цінах на 365 млн. гривень.
Обсяг реалізованої промислової продукції (товарів, послуг) по району становить 254 млн. грн., що на 6 % більше попереднього року.
Впродовж року керівництвом райдержадміністрації проведено неодноразові зустрічі з керівниками підприємств та приватними підприємцями, які здійснюють виробничу діяльність, здійснено виїзди на виробництва з метою вирішення проблемних питань роботи підприємств, виплати заробітної плати працівникам та інше.
Актуальним питанням залишається відновлення роботи ТОВ «Ливарно-механічний завод», ТДВ «Ремонтно-механічний завод», а також продовження виробництва текстильної продукції на ТОВ «Тканини Поділля». Наразі триває пошук інвесторів.

Недоліки в економічному розвитку
Поряд з цим слід зауважити, що протягом року неодноразово розглядався наш район на рівні області щодо низьких показників обсягів реалізованої промислової продукції, сільськогосподарської продукції, інвестицій в основний капітал, а також обсягів експорту продукції на 1 жителя району.
Так, у розрахунку на одного жителя обсяг реалізованої продукції становить 4,1 тис. грн., тоді як в середньому по області цей показник складав 25,4 тис. грн. (за рахунок міст обласного значення), а по районах – від 1,1 тис. грн. на 1 жителя по Шепетівському району до 64 тис. грн. по Кам’янець-Подільському району.
Основною проблемою по відображенню обсягів реалізації залишається те, що в районі значна кількість продукції виробляється та реалізовується приватними підприємцями, які не являються суб’єктами статистичної звітності, і в результаті чого ці обсяги не враховуються при розрахунку рейтингових показників.
Другим негативним показником є капітальні інвестиції на 1 жителя району, які становили за 9 місяців 2016 року 1349 грн. при середньому по області – 4277 грн. В зв’язку з реалізацією вище зазначених проектів даний показник дещо підвищиться, надіємося зайняти за рік середнє місце серед 20 районів області.
І ще одним подібним показником є розрахунок сільськогосподарської продукції на 1 сільського жителя району, який становить дещо більше 9 тис. грн. Хоча цей показник зріс до попереднього року на 16 %, він є досить низьким і район займає аж 18 місце в області.

Фінанси.
Показники економічного розвитку в кінцевому результаті впливають на надходження до бюджету.
Дохідна частина.
За 2016 рік до загального фонду бюджету району, включаючи об’єднані територіальні громади, надійшло 97,1 млн. грн. власних податків і зборів, що становить 148 % до надходжень відповідного періоду 2015 року або більше на 31,4 млн. грн.
Обсяг доходів загального фонду бюджетів району у розрахунку на одного жителя зріс до 2015 року на 527 грн., або на 45% і склав 1578 гривень.
Податок та збір на доходи фізичних осіб зберігає позицію найвагомішого в структурі надходжень і складає 47 %. Його отримано 45,3 млн.грн., що на 15 млн.грн. більше ніж за 2015 рік. Досягнуто приросту доходів до відповідного періоду попереднього року районним бюджетом та бюджетами усіх об’єднаних територіальних громад.
Другим за обсягом джерелом доходів місцевих бюджетів є плата за землю, надходження якої склали 22,7 млн. грн., і зросли до 2015 року на 8,7 млн.грн. Питома вага податку у загальній сумі доходів загального фонду місцевих бюджетів склала 23 відсотки.
Третім важливим джерелом доходів місцевих бюджетів є єдиний податок, питома вага якого в загальній сумі доходів загального фонду складає 18%. За 2016 рік надійшло 17,6 млн.грн., або на 5 млн.грн. більше надходжень попереднього року.
Останніми роками введено новий податок – акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, якого надійшло 8,6 млн. грн., це на 2,5 млн.грн. більше попереднього року.
Обсяг трансфертів, отриманих з державного бюджету та місцевих бюджетів, якими є пільги, субсидії та інші соціальні виплати, склав 340 млн. грн., що на 21% або на 60 млн.грн. більше показника 2015 року.

Видаткова частина
Упродовж 2016 року за рахунок додаткового ресурсу з державного бюджету, власних доходів та заходів щодо оптимізації мережі та видатків дало змогу забезпечити в повному обсязі виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ; в повному обсязі забезпечити функціонування бюджетних установ.
В цілому по району видатки загального фонду склали 456,2 млн.грн.
На утримання установ соціально-культурної сфери, тобто установ освіти, культури, охорони здоров’я, соціального захисту населення, фізичної культури і спорту, спрямовано 181 млн.грн.

Для збалансування місцевих бюджетів району у 2017 році необхідно:
▪ забезпечити виконання заходів щодо наповнення місцевих бюджетів та дотримання економії бюджетних коштів;

▪ активізувати роботу робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення;

▪ привести у відповідність до чинного законодавства рішення місцевих рад про впровадження місцевих податків і зборів та забезпечити надходження місцевих податків і зборів до місцевих бюджетів у повному обсязі;

▪ провести інвентаризацію земель державної та комунальної власності, а також наявних договорів оренди з метою виявлення таких земель, що використовуються без правовстановлюючих документів;

▪ затвердити помісячні завдання щодо скорочення податкового боргу до місцевих бюджетів та забезпечити його скорочення в обсязі не менше 3% від рівня, визначеного станом на 01.01.2017 року, та не допустити його зростання

▪ З метою створення конкурентного середовища та запобіганню проявам корупції у сфері державних закупівель, звернути увагу всім розпорядникам бюджетних коштів, включаючи органи місцевого самоврядування, на обов’язкове проведення закупівель необхідних товарів, робіт і послуг, вартістю більше 3 тис. гривень, виключно через систему електронних державних закупівель.

Малий та середній бізнес.
Станом на 1 січня 2017 р. у районі зареєстровано 2539 суб’єктів малого підприємництва, з них 2317 фізичних осіб-підприємців. Загальна кількість найманих працівників, що зайняті на зазначених підприємствах становить близько 2,6 тис. осіб, з них 68% працює на середніх підприємствах району.

Обсяг реалізованої продукції середніх та малих підприємств району без сільськогосподарських підприємств склав 1 млрд. 7 млн. грн., що на 20 % більше попереднього року. Отримано збільшення обсягів реалізації продукції малого підприємництва району до обсягів попереднього року на 13 %, які становлять майже 390 млн. грн.
Частка податкових надходжень до місцевого бюджету від суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб за 2016 рік становить 23 %.

Продовжувалась робота, спрямована на поліпшення бізнес-клімату та спрощення регуляторного середовища – процедур та механізмів їх надання через Центр надання адміністративних послуг.
Протягом 2016 року до Центру надання адміністративних послуг райдержадміністрації надійшло 8,7 тис. звернень. Найбільшу частку адміністративних послуг займають послуги у сфері земельних відносин – 5,1 тис. звернень, оформлення паспортних документів та реєстрація місця проживання – 2 тис., а також послуги з реєстрації бізнесу та речових прав на нерухоме майно – 1,5 тис. звернень
За надання інших адміністративних послуг отримано 1,4 млн. грн., в тому числі за проведення реєстраційних дій сектором державної реєстрації райдержадміністрації – 209 тис.грн.

Зайнятість населення та рівень заробітної плати
Серед важливих напрямів діяльності я відзначив би роботу районної робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення.
За 2016 рік проведено 11 засідань комісії, де заслухано звіти 27 керівників з питань заборгованості до бюджету, фондів району та рівня середньомісячної заробітної плати та 11 засідань робочої групи, де заслухано 82 особи, які порушують законодавство про працю.
У результаті проведеної роботи з питань легалізації трудових відносин в районі виявлено 104 порушення трудового законодавства. Зареєстровано 163 суб’єкти підприємницької діяльності, 63 трудових договори між підприємцями – фізичними особами та найманими працівниками. Загальна сума донарахованих доходів у результаті проведеної легалізації зайнятості становить 40 тис.грн., у тому числі податків – 22 тис.грн. та страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування – 18 тис. гривень.
Щомісячно проводиться моніторинг рівня середньомісячної заробітної плати в розрізі основних галузей економіки та підприємств району.
Середньомісячна заробітна плата по району за 2016 рік становить 3 тис. 533 грн., у тому числі за грудень – 4 тис.400 грн., що у 2,7 раз вище рівня мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.

Соціальний захист населення
За 12 місяців 2016 року у районі призначено та профінансовано різних видів соціальних допомог на суму 95,5 мільйонів гривень, що на 14,8 млн. грн. більше порівняно з 2015 роком.
Управлінням соціального захисту населення вживаються заходи, спрямовані на соціальну підтримку осіб, які беруть або брали участь в антитерористичній операції та членів їх сімей: надавалася допомога на дітей, направлялися на професійне навчання за спеціальністю водій, на проходження психологічної реабілітації у санаторіях та реабілітаційних центрах; виплачувалася матеріальна допомога.
В Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, перебувають 209 учасників бойових дій, які приймали участь в АТО та користуються пільгами при оплаті житлово-комунальних послуг.
Також проводилася робота по призначенню та виплаті адресної допомоги 93 сім’ям для покриття витрат на проживання осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції на територію району. Всього на обліку в районі знаходиться 316 осіб, після здійснення обстежень з метою перевірки фактичного місця проживання внутрішньо переміщених осіб скасовано довідки про взяття на облік відносно 27 переселенців.
Безготівковою субсидією на житлово-комунальні послуги користуються 14 тис. сімей району, що більше попереднього року на 1,6 тис. сімей. Крім того субсидію на придбання скрапленого газу та твердого палива отримують 2,9 тис. сімей.

Розвиток освіти
В районі проводиться цілеспрямована робота щодо подальшого розвитку системи освіти з урахуванням досягнутого в результаті виконання зазначених попередніх завдань, а також актуальних сьогоденних і стратегічних завдань освітньої сфери.
Сьогодні можна виділити ряд специфічних проблем у професійному самовизначенні молоді, що призводять до розгубленості не тільки багатьох випускників шкіл, їх батьків, але й педагогів. Серед них можна виділити перше – це низьку престижність робітничих професій. Робітничі професії недооцінюються, і тут потрібна кропітка профорієнтаційна робота. Слід зауважити, що в даному випадку необхідна не тільки професійна орієнтація, але й соціальна орієнтація на працю, на статус робітника. Важливо не тільки знати, але й приймати суспільне замовлення як необхідну умову своєї діяльності, як передумову власного розвитку і самовдосконалення.
У цьому році ми кардинально змінили профорієнтаційну роботу в районі, ключовим був принцип практичної спрямованості навчання. Так, в квітні місяці на базі Вищого професійного училища № 36 в с. Балин проведено семінар-навчання на тему «Система підготовки робітничих кадрів, спільна профорієнтаційна робота та військово-патріотичне виховання молоді».
В листопаді та в грудні проведено семінар учителів біології, хімії та трудового навчання на тему: «Науки природничого циклу, їх значення та практична спрямованість у сьогоденні» та теоретичний семінар вчителів математики, фізики та інформатики «Точні науки їх значення та практична спрямованість у сьогоденні».
У березні планується провести теоретичний семінар з гуманітарного напрямку. Управлінням освіти спільно з управлінням агропромислового розвитку розроблений графік виїзних екскурсій на сільськогосподарські товариства та фермерські господарства району з метою практичного наближення знань дітей до здійснення господарювання в сільському господарстві. В галузі освіти громадам потрібно забезпечити ефективне стимулювання дітей до інноваційної діяльності, яка б мала практичне застосування в реальному житті.

З метою підвищення якості освіти школярів окремих населених пунктів району продовжувалася оптимізація мережі навчальних закладів. Торік реорганізовано 9 загальноосвітніх навчальних закладів району.

В минулому році з метою покращення якості дошкільної освіти проведена робота по створенню 42 додаткових місць для дітей дошкільного віку шляхом відкриття в с. Гута Яцьковецька однієї додаткової групи на 12 дітей та проведення реконструкції адміністративно-господарської будівлі Смотрицької селищної ради під корпус № 2 дошкільного навчального закладу на 30 дітей. Реконструкція здійснювалася за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку в сумі 1,3 млн. грн. та співфінансування з селищного бюджету на 136 тис. грн. Приміщення корпусу № 2 Смотрицького ДНЗ планується ввести в дію в березні – квітні поточного року.
Також міською радою за кошти державного бюджету на розвиток інфраструктури ОТГ здійснювалися роботи по реконструкції адмінбудівлі під дошкільний навчальний заклад в с. Гірчична. Із передбачених 915 тис. грн.. використано 880 тис. грн.., роботи будуть завершуватися в поточному році за кошти місцевого бюджету. В це приміщення планується перевести діючий дитячий садок та створити для дітей додаткових 5 місць.

На утримання установ освіти із загального фонду направлено 112,4 млн. грн., що більше проти минулого року на 4,9 млн. гривень.
На проведення капітальних та поточних ремонтів приміщень загальноосвітніх шкіл та дошкільних навчальних закладів завдяки адміністративній реформі за рахунок державного та місцевого бюджетів, а також за рахунок спонсорів вдалося витратити більше 9 млн. грн., в т.ч. на школи – близько 6 млн. грн.
У 2016 році за рахунок співфінансування з обласного та місцевих бюджетів 50 на 50 % придбано 3 шкільних автобуси, вартістю 4 млн. 329 тис.грн., які використовуються для підвозу учнів Балинської, Дунаєвецької селищної ЗОШ І-ІІІ ст. та Зеленчанської ЗОШ І – ІІ ступеня.

Розвиток охорони здоров’я
Продовжувалась робота по виконанню заходів, спрямованих на пріоритетний розвиток охорони здоров’я матерів і дітей, профілактику соціально – небезпечних хвороб, заходів, спрямованих на удосконалення первинної медико-санітарної допомоги, раціональне використання наявних ресурсів галузі.
В минулому році було введено в дію Палатний корпус з дитячим відділенням та дитячою консультацією, площею 4,3 тис кв.м. Центральна районна лікарня отримала поліпшену матеріально-технічну базу з покращеними умовами перебування дітей та дорослих на стаціонарному лікуванні та медичному амбулаторному обслуговуванні дитячого населення району, потужністю 100 відвідувань в зміну та 60 ліжок, з них 30 педіатричних та 30 терапевтичних.
Протягом року продовжувалось зміцнення матеріально – технічної бази закладів медицини Дунаєвецької центральної районної лікарні. А саме: проведено ремонти у пологовому та гінекологічному відділеннях; зроблено поточний ремонт санітарної кімнати, маніпуляційної та перев’язувальної в хірургічному відділенні; проведено благоустрій території. На проведені протягом року ремонти витрачено 914 тис. гривень.
В результаті виконаних ремонтних робіт та оптимізації ліжок до 1 листопада було забезпечено переведення всіх відділень з старого терапевтичного корпусу. Це дало можливість заощадити на енергоносіях близько 660 тис. грн.

На утримання установ охорони здоров’я за минулий рік використано із загального фонду бюджету 46,4 млн.грн., що більше проти минулого року на 2,1 млн.грн.
Протягом року ми мали напружене фінансування цієї сфери. Початковий дефіцит на заробітну плату працівникам охорони здоров’я, тобто комунальної установи районної ради «Дунаєвецька ЦРЛ», становив 6 млн. 89 тис.грн. По центру первинної медико-санітарної допомоги, який фінансується з міського бюджету, дефіцит утворився при виконанні бюджетного процесу та становив 1 млн. 277 тис.грн. В цілому дефіцит коштів по охороні здоров’я склав 7 млн.366 тис. гривень.
В зв’язку із незабезпеченістю видатків на охорону здоров’я, проведено заходи по упорядкуванню штатної чисельності працівників та скороченню ліжкового фонду. В установах охорони здоров’я району скорочено 7,25 штатних одиниць.
В комунальній установі «Дунаєвецька центральна районна лікарня» скорочено 21 лікарняне ліжко і станом на 1 січня 2017 року в лікарні нараховується 259 стаціонарних ліжок.
Крім цього, протягом 2016 року спільними зусиллями районного бюджету і бюджетів об’єднаних територіальних громад дефіцит було погашено за рахунок:
➢ медичної субвенції з бюджетів об’єднаних територіальних громад, яка при затвердженні місцевих бюджетів району спрямовувалась на центр первинної медико-санітарної допомоги – 2 млн.117 тис.грн.;
➢ вільного залишку коштів районного бюджету – 1 млн.300 тис.грн.;
➢ перерозподілу коштів з інших статей видатків – 500 тис.грн.;
➢ проведення заходів по оптимізації штатів та ліжок – 244 тис.грн.;
➢ зняття сумісництва, зняття надбавок стимулюючого характеру – 878 тис.грн.;
➢ перевиконання дохідної частини районного бюджету і бюджетів об’єднаних територіальних громад – 850 тис.грн.
➢ стабілізаційної дотації з державного бюджету – 1 млн. 477 тис. гривень.
При уточненні бюджету, понад обсяги медичної субвенції з державного бюджету виділено на утримання установ охорони здоров’я району з місцевого бюджету 3,2 млн. грн., з них на медикаменти – 685 тис. грн., продукти харчування – 300 тис. гривень.

Для покращення медичного обслуговування населення було придбано для Дунаєвецької ЦРЛ медичне обладнання на суму 580 тис.грн. В тому числі за великої підтримки та розуміння обласного керівництва на чолі з головою облдержадміністрації О. Корнійчука було придбано колоноскоп за 348,5 тис.грн., а також 2 операційні лампи за 120 тис.грн.
Крім того за кошти районного бюджету придбано:
• 2 світильники в пологове відділення – 15,7 тис.грн.,
• ліжко функціональне в дитяче відділення – 40 тис.грн.,
• 2 електрокардіографи – 50 тис.грн.,
• холодильник для станції переливання крові – 6,3 тис.грн.

Протягом року проводилась робота по зміцненню матеріально – технічної бази КЗ міської ради «Центр ПМСД». У IV кварталі було придбано автоматичний гематологічний аналізатор та пересувний флюорограф КРАС.
Через недостатнє фінансування на звітний період залишається невирішена проблема по забезпеченню обладнанням амбулаторій відповідно до потреби.

Суспільно-політична ситуація
У суспільно-політичному житті району спостерігались значні зміни, це насамперед пов’язано з загальною ситуацією у державі.
Станом на 31.12.2016 р. в районі зареєстровано 89 організацій політичних партій та 68 громадських організацій.
Керівництво райдержадміністрації взаємодіє з громадськими організаціями і більшістю районних партійних організацій. Районні осередки політичних партій, громадські організації залучаються до проведення районних заходів.
Вживаються заходи спрямовані на належну співпрацю між районною державною адміністрацією, районними об’єднаннями політичних партій та громадських організацій, в основі якої повинно бути взаєморозуміння, усвідомлення основних проблем району та визначення шляхів їх розв’язання, задля збереження стабільності суспільно-політичної та соціально-економічної ситуації в районі.
Свідченням належної співпраці громадськості та влади стало формування гуманітарної допомоги жителям міста Авдіївка. Так, протягом двох днів небайдужими жителями району було зібрано чимало гуманітарної допомоги. У добровільній справі взяли участь установи, організації та підприємства різних форм власності, громадськість.
Керівництво райдержадміністрації та районної ради висловлює щиру вдячність усім небайдужим жителям Дунаєвеччини, які відгукнулися на заклик про допомогу.

Інформаційний простір району представлений одним друкованим засобом масової інформації – газетою “Дунаєвецький вісник”, яка виходить один раз в тиждень та приватною телерадіокомпанією «ФНБ».
У рамках районної програми інформаційного забезпечення населення району у ефірі районного телебачення «ФНБ» розширено трансляцію новин, що дало змогу зосередити особливу увагу на розширенні інформаційного простору в сільській місцевості, висвітлювати основні події, які відбуваються у районі та інформацію про діяльність органів влади.

Підсумок
Отримані позитивні результати роботи у багатьох напрямках були досягнуті завдяки тісній співпраці між райдержадміністрацією, органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання району та за відчутної підтримки обласного керівництва.
Попри позитивні результати роботи в певних напрямках, залишається ще багато проблем, які ми маємо вирішувати спільно, тому закликаю всіх до співпраці.
Сподіваюся, що проблемні питання будуть врегульовані, і це дасть нам можливість динамічніше розвиватися і сповна використати внутрішні резерви в інтересах жителів району. Ці резерви у нас є, і вони враховані при розробці проекту Програми економічного і соціального розвитку району на 2017 рік.

Категорія: Новини Держадміністрації | Переглядів: 458 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
0   Спам
1-й коментар від Леонід, написано 28.02.2017 о 22:02
Вибачте, додавати коментарі можуть лише авторизовані користувачі сайту.
Будь-ласка, зареєструйтесь, або увійдіть на сайт.
РЕЄСТРАЦІЯ / ВХІД
Ділові Дунаївці © 2009-2017